Promocja dobrej wieprzowiny z Polskim Wieprzem

Termin realizacji: 10.06.2020 r. – 30.11.2020 r.

Projekt sfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego

Celem projektu jest przeprowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej, która miałaby na celu rozpowszechnienie polskiej wieprzowiny pochodzącej z gospodarstw utrzymujących polskie rasy świń, które są żywione paszami bez GMO. Zadaniem promocji będzie zwiększenie świadomości wśród konsumentów odnośnie wartości zdrowotnych, odżywczych i walorów smakowych, które posiada mięso wieprzowe, przekazanie informacji o znakach PRODUKT POLSKI i Wyprodukowane bez stosowania GMO jako elementów patriotyzmu konsumenckiego, przeprowadzenie konkursów z wiedzy o wieprzowinie i o znakach, dystrybucja paczek promocyjnych z produktami z mięsa wieprzowego pochodzącego od krajowych ras świń spełniających wymogi tych znaków na trzech imprezach tematycznych. Oprócz tego takie działania pośrednio będą działać na stworzenie realnej alternatywy dla hodowców i producentów, którzy tuczą zwierzęta w sposób tradycyjny z użyciem pasz bez GMO, a także dla mniejszych zakładów mięsnych poprzez produkcję wyrobów gotowych z mięsa wieprzowego pochodzącego z polskich ras świń. Z wcześniej przeprowadzonych badań z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego można śmiało stwierdzić, że działania regionalne przynoszą korzystne efekty, ludzie szukają regionalnych i polskich produktów. Dążmy do zachowania tzw. równowagi rynkowej, gdzie popyt równałby się z podażą. tzn. niezwykle ważne jest promowanie zakładów produkujących produkty polskie i pokazanie wiarygodności i ciągłości dostaw z lokalnego rynku. Sytuacja na rynku wieprzowiny w naszym kraju pokazuje nam, że ważnym elementem jest wzmacnianie lokalnego rynku i patriotyzmu konsumenckiego.

fot. Anna Mońko-Łanucha, KPODR w Minikowie
źródło: http://wieprzpolski.pl/index.php/projekty/